torsdag 22 december 2011

Pulkafärd, utflykt och storstädning

Livia skulle dra mig i pulkan, gick så där... =)

Gott med ostmacka på pulkan

Picknick i (nedanför) pulkabacken
Igår va vi lediga, men Livia va på dagis mellan kl 9:30 och 12, eftersom de hade jullunch och julavslutning, så fick hon gå dit de timmarna.
Jag passade på att hjälpa min pappa, som brutit handen, att handla under tiden.
När jag sen hämtat Livis på dagis så åkte vi hem och lämnade allt fint pynt Livia gjort på dagis.
Det vi fick med oss hem va en ljuslykta med fastlimmat glitter och pärlor, en pepparkaka med Livis namn spritsat på, en tomtemålning med ögon och skägg, en strut med änglar på att hänga i granen och en pinntomte (en rödmålad och rödglittrad pinne, med mossa som skägg och ögon)
När vi lastat av allt så tog vi vagnen och tog en promenad.
Träffade på Kitti och snackade ett tag och sen gick vi vidare till centrum och Jackpot, för att hälsa på Sofie.
Efter lite snack och handling så begav vi oss hem, hämtade pulkan och tog en promenix med den istället, förta pulkaturen för i år, och den va mkt uppskattade av Sessan.
När vi kom hem så åt vi middag, kokade knäck och mös i soffan.
Idag jobbade jag bara mellan 7-10, pga få barn, och sen fick jag semester t,om 2 jan.
Livis va med mig på jobbet och i bilen på G hem så lovade jag att vi skulle dra och åka lite pulka.
Så vi åkte hem, packade matsäck och drog in till backen vid Bårsta IP och åkte.
Blev bara ett åk, eftersom åket va under skräckblandad förtjusning, plus att det inte va så mkt snö där, mest is...
Sen satte vi oss i pulkan och åt ostmacka och RisiFrutti, RIKTIGT mysigt och uppskattat!!!
När vi käkat klart så drog jag Livis i pulkan, till bilen,vilket va roligare än isbacken och sen åkte vi hem.
Väl hemma blev det storstädning, ALLT skurades, dammades och torkades.
Lister, skåpluckor, golv, bänkar... ja ALLT!
Livis hjälpte självklart till <3
Så nu är alla paket inslagna, granen lyser, tomtarna står där dom ska och snön ligger på backen, nu kan julen känna sig välkommen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar