söndag 4 december 2011

Ny frilla, kissebak och feber



Först ska det rullas
Sen sättas på (och ätas) russin
Resultatet
Och helgen avslutades med en puss =)
I fredags efter jobbet så åkte jag och hämtade Livia och sen åkte vi till fasters salong och jag slingade håret och klippte mig.
Skönt att få det gjort, som jag har längtat!
Även om jag trivdes jättebra i det mörka håret så är det alltid kul att förnya sig, plus att det är mkt snyggare med skiftande färger i skallen, än med bara en färg.
Runt kl 17:30 var vi hemma och när Kenth och Gizmo kom runt kl 18:30 så käkade vi.
Jag och Livia gjorde en lax, squash och fetaostpaj i tors, som vi hjälptes åt att mumsa i oss =)
Efter det blev det soffmys till Idol, med massa gott som hör en fredagskväll till.
På lördagsfm så bakade vi lussebullar, även om de va första ggn så blev de goda, stora, men goda.
Livia va jätteduktig som hjälpte till med att göra degen, lussekissar och "russin-på-lägg".
När vi bakat färdig så gick vi hem till Kenths syster m. barn, som bor två gårdar ovanför oss.
Vi tog med lussekissar och hon bjöd på kaffe.
När vi kommer dit så känner jag igen henne som faan (kanske inte så konstigt eftersom vi bor i en byhåla, men ändå) men då visar det sig att hon städar på Livias dagis, byn är lite, helt klart...
Efter det va det meningen att vi skulle hem till mamma och syrrorna och hälsa på, men mamma va tvungen att åka till sjukhuset med saker till mormor, som blev inlagd över natten pga lunginflammation.
Älskade lilla mormor, hoppas du kryar på dig snart!!!! <3
Så vi begav oss, i regnet, till Ica och handlade middag och tog samtidigt Gizmo ut på en promenix.
Kvällen bestod av god mat, soffmys, film och en massa löööv =)
Idag åkte Kenth å Gizmo hem ganska tidigt eftersom han behövde plugga, och jag och Livis begav oss ner till Åkers.
Vi åt gott, gick till affären, kollade på hockey och mös.
Livis va supervarm, redan igår natt, och hos mamma, på kvällen, blev hon riktigt hängig.
Tror dock att mkt beror på att hon va trött oxå, men HELT kry är hon inte, och feber det har hon.
Mamma erbjöd sig att vabba, men jag känner att jag vill va hemma med henne imorgon, och rå om henne, när hon har feber den här ggn.
Skulle göra för ont i hjärtat att åka och jobba när man har vetskapen att hon ligger hemma och mår skit.
För även om mormor är toppen, så är det inget som slår mammas famn när man är sjuk, det vet ju alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar