torsdag 8 december 2011

Pensionärsrally, julklappar och möten med gamla ansikten

Igår efter lunchen osv så tog jag och Livia en promenix till centrum.
Vi stannar till och pratar lite med Sofie innan vi forstätter till Ica, där köpte bröd, och gick sen å matade ankorna.
Både jag och Livis höll på å "skita på oss" när alla ankorna, lyfter samtidigt, och flyger ner i vattnet, vet inte vad dom såg/hörde, som vi missade =)
Det va skönt som faan att komma ut och få lite frisk luft, men jäklar va det kändes i hela kroppen att jag fortfarande inte är på topp.
Ett penisonärspar gick bredvid oss på vägen hem, och efter att ha gått bredvid länge så kändes det löjligt och jag skulle speeda på lite så vi kom om.
Men det va lättare sagt än gjort kan jag säga, jag fick kämpa!!! :-O
Innan vi gick hem så passade vi på att gunga, jag busade med Livia så hon skrattade så det ekade på hela gården, busfia =)
På eftermiddagen kom Annette och hämtade Livia och så åkte dom hem till henne och firade Micke som fyllde 28 igår.
Livis blev kvar där över natten, och jag passade på att fixa lite här hemma och lite ärenden.
Även om kroppen inte tyckte det va en jättebra idé så va det några måsten för att slippa stressen inför julen.
Idag när jag åkte och hämtade Livia så bjöd Micke och Livia på tårta, Ludde va oxå där, vilket va jättekul eftersom det va en evighet sen jag träffade och hann prata med honom.
Annette bor på 4:e våningen och jag stannade på VARJE våning med ett jävla flås och mjölksyra i varenda muskel, ett tecken på att jag är piggare i skallen än i kroppen just nu =)
Efter vi fikat så va Livia jättetrött, så ist för att åka hem, och riskera att hon skulle somna i bilen så tog jag en promenad.
Ner på stan, i egen takt, bar det av på isgatorna i Tokstan.
Väl där nere så stöter jag på Zandra, som jag inte träffat på 1000 år, hon hakade med oss och runt i lite affärer och sen fikade vi, innan det va dax att gå tillbaka till bilen.
Under hela tiden vi gick till och va på stan så sa Livia: "Inte ligga ner", för hon skulle INTE sova.
När vi har sista backen att bestiga innan vi är framme vid bilen, vem somnar då om inte Sessan... =)
Möter Ludde på parkeringen och vi snackar lite, sen stoppar jag inte mkt trött och fortsatt sovande Livia i bilen utan att hon vaknar, åker hem till byn och snurrar runt i ca 30 min för att fröken ska få sova lite till.
På em idag va vi en sväng å handlade, annars har vi bara lekt och kollat film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar