tisdag 3 januari 2012

Ett av de bästa nyåren någonsin

Nyårsafton började med att jag, Livia, Kenth å Giz gick en sväng till centrum.
Gick in en snabbis och hälsade på Sofie oxå.
Handlade lite och gick sen hem.
Livia och jag stannade ute och lekte en sväng i lekparken innan vi åkte ner till mamma, där hon skulle spendera natten.
För min del bar det av hemåt, gubben kom in efter sin löprunda, gjorde sig klar och sen åkte vi hem till faster, som fyllde 50 år på självaste nyårsafton.
Efter att ha ätit god mat, presenterat gubben för släkten på pappas sida, fikat och umgåtts så begav vi oss mot Tälje.
Jag plockade upp Jennie i Saltskog och sen åkte vi hem till Kenth.
Vi gjorde oss klara, drack några öl och gick sen iväg till gubbens tjejkompis, nere i Kringlanhuset.
Kvällen bjöd på MKT trevliga människor, väldigt bra stämning, och mestadels bra musik =)
Är väldigt glad och tacksam att jag fick fira in det nya året på detta sätt, med min kärlek, en underbar vän och massa andra väldigt härliga människor, TACK!!!
Vid tolvslaget gick alla utom jag, Kenth, Jennie och Peter, ut och kikade och smällde av raketer, men då hon bodde så högt upp, och man såg över hela 152-delen av Södertälje, så valde vi att stanna kvar inne och kolla därifrån.
Jag som är så "raketkåt" uppskattade detta sen när jag såg utsikten =)
Efter tolvslaget gick jag ner och mötte syster en sväng på stan, för att önska gott nytt och för att kolla vilket skick hon va i, och se vilka typer hon "hängde" med.
Efter att ha uppfyllt mitt syfte som storasyster =) så gick jag upp till festen.
Dock va det låst och gubben fick komma ner och öppna, sen blev vi inlåsta i trappen 2 vån upp, eftersom jag inte åker hiss och man då måste ut på innergården för att komma vidare.
Den dörren va låst och kunde endast öppnas från innergården...
Efter mkt bankande och ringande så hittade Jennie oss och vi kunde återgå till festen =)
Runt kl 03 begav vi oss hem, enligt Peter... ( både gubben och jag va lite för överförfriskade för att minnas exakt klockslag, så vi får helt enkelt lita på att det va så det va =P )
Nyårsdagen bestod av soffslapp, pizza och film (Micke hämtade Livia från mamma, då han ska ha henne eftersom jag jobbar den 2:a)
Tack alla som va med och gjorde min nyårsafton till en av de bästa någonsin <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar