måndag 8 augusti 2011

Nytt jobb och utan snus :-P

Dagen började med mys i soffan med min underbara dotter.
Sen bar det av till hennes dagis, jag va rädd att hon skulle bli ledsen, eftersom hon bara skaka på huvudet när jag frågade om hon ville dit.
Men hon gick glad in och började leka direkt, med ett leende på läpparna vinkade hon hej då till mig och jag åkte iväg till Taxinge och mitt nya jobb =)
Vi hade invändning idag och kommer att ha det i några veckor nu.
Jag började jobba kl 8, barnen (4st denna v) va där mellan 9 och 10 och sen planerade jag och mina kollegor, och vi hann även med en lunch på slottet.
Känns riktigt bra detta, känns som vi verkligen kompletterar varandra, och jag tror verkligen att vi kommer få skitkul och trivas som kollegor.
Miljön är även den kanon, och barngruppen är liten och lagom, så himla glad för den här tjänsten ska ni veta!!!
Runt kl 15 slutade vi och jag åkte och hämtade dotra, vi åkte hem och Linda och Milo kom till oss och lekte lite.
När om gått så gick jag och Livia en promenad till centrum, handlade lite saker til jobbet, på jackpot, och lite smått till oss på Ica.
Det blev middag i soffan framför "Bananer i Pyjamas", vi kände att vi behövde lite "lyx" första dagen efter semestern ;-)
Livis va jättetrött, men hade vääldigt svårt att sova, tog ca 2 timmar :-O
När hon väl somnat så tränade jag här hemma, både på maskinen och utan.
Har dessutom inte snusat, på hela dagen, bara tuggat nikotintuggummin, och det står att daglig dos ligger på mellan 8 och 12 tuggummin, och jag är inne på mitt 5:e just nu och ska snart gå och sov, så jag är faktiskt ganska så jävla stolt över mig själv, måste jag erkänna ;-P
Så jag känner mig riktigt nöjd med den här dagen och hoppas på att detta håller i sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar