måndag 21 november 2011

Uppdatering från helgen

I fredags så va vi hundvakt hos Gizmo, då K skulle upp till huvudstaden och lyssna på In Flames.
Livia tyckte det va jätteskoj att ha honom hemma hos oss, och jag oxå!!
Fredagen bestod av hundpromenad, handling och soffmys i massor
När vi gick ut runt huset för att rasta av Giz så bad jag honom att bajsa, Livia sa då "Bajsa så" och så gjorde hon ett "ta i ljud" så gulligt =)
I lördags så tog vi en lugn, slapp morgon innan vi klädde på oss och gick en sväng med vovven.
Det va inte helt lätt att gå både med vagn och hund, man har tappat snitsen lite märkte jag =)
Vi gick och lämnade av honom hemma och sen gick vi till centrum och handlade glass i höstsolen.
Vi passade även på att kuckilura lite med Ulla på Jackpot när vi ändå gick förbi där, blev även en sväng förbi Brittis för att köpa en aktiveringsboll till Giz.
Väl hemma så åt Livia lite lunch och Gizmo höll på att krossa väggarna här hemma, av glädje, med sin nya boll =)
När Livia käkat lite åkte vi in och hämtade K och lämnade av Gizmo.
Sen bar det av till Taxinge Julmarknad, å dra åt helvete vad mkt folk det var där.
Vi stannade bara ett tag, eftersom det ändå inte gick att se nåt då halva Sverige var där...
Jag och Livia körde hem K till sig och så åkte vi ner till mamma och Emma (Louise va på kryssning med en kompis och dennes familj)
Vi åt gott, lekte, såg på tv och myste.
Klockan 21 kom John Blund och kastade en jävla massa sömnpulver i ansiktet på mig och kl 22 gav jag upp, Livia hann precis somna innan mig.
I sön gick vi förbi kära lilla mormor och tog en fika.
Hon blir alltid så glad när vi kommer, och det värmer i hjärtat!!
Resten av söndagen spenderades hemma hos mamma, innan kvällen kom och vi åkte hem.
Livis som inte sovit nåt idag, däckade i bilen, direkt.
Väl hemma kom K och Gizmo på besök, blev en jävligt mysig söndagskväll kan jag lova!
De sov kvar, och det tog emot att lämna en varm säng, med min fina i, för att gå upp och gå till jobbet.
Men man måste ju kunna betala sina räkningar, så det var bara att bita ihop och se glad ut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar