söndag 9 oktober 2011

Faan vilken bra helg vi haft!!

I torsdag gick vi till affären, i regnet.
Livia fick ha galonisar och stövlar på sig, och sen gick vi ut, på jakt efter vattenpölarna =)
Hon hade jätteskoj, tog sats, sprang och hoppa =)
Sen mötte vi upp Emma som kom med bussen och gick hem och åt och bytte till torra kläder.
I fre efter jobbet så kom Emma till oss igen, jag städade lite och Livia "hjälpte" Emma att bli klar inför hockeyn hon skulle åka och titta på.
Livia och jag hade en riktig myskväll, med godis, ostbågar, tända ljus och Idol.
Sessan somnade i soffan, bredvid mig, efter att ha druckit sin lelle runt kl 21.
Lör: Sovmorgon fram till 8:15 =)
Vi klev upp, gjorde oss klara och fick sen besök av Linda, Milo, Kitti; Steffie och Jesper.
Vi fikade och pratade och barnen lekte och sen gick vi ut på promenad så barnen kunde somna.
Alla somnade utom Livia, (och Jeppe som är stor)
Efter en promenad med ankmatning och prat så gick vi alla hem till Kitti och tog en kaffe och sen gick jag och Livia hem och hon åt lunch.
Efter lunchen åkte vi hem till Wilton och Terese dit även Therese och Leo kom.
Livia somnade i bilen på vägen dit, men vaknade efter en stund.
När vi lekt, fikat och pratat där i några timmar så åkte vi hem till mamma och syrrorna i Åkers.
Vi åt, såg på tv, lekte och mös.
Idag, söndag: Vi gjorde oss klara hos mamma där vi spenderade natten och åkte sen in till Nykvarn där det va Turinge Marknad idag.
Köpte en tröja i present till brorsan, korv till Micke, strumpor till Livia och mig, linne till mig som  jag länge velat ha, lite godis och så fick Livia en vovve som skäller, av mormor =)
Runt kl 14 gick jag och Livia hem (mamma och Emma åkte hem till sig)
Livia somnade i vagnen och runt kl 15 stoppade jag in oss i bilen och vi åkte in till brorsan och firade honom på hans 17-årsdag.
Vi fikade, pratade och Livia lekte och busade med morbror och oss andra =)
Nu är vi hemkomna och syrran kom nyss hit.
En mycket mysig helg går mot sitt slut och imorgon börjar en ny arbetsvecka...
Men snart är det helg igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar