måndag 27 augusti 2012

Vår sommar

Sommaren som va var helt underbart, om vi bortser från vädret och den saknade solen.
Det här va den sämsta sommaren jag kan minnas, om vi pratar vädret och den absolut bästa om vi pratar om det vi gjort.
Det enda jobbiga va som sagt när Livia va i Småland i 3 veckor, men det gick som jag skrev förra ggn, bättre än väntat och vi ringdes ju och jag fick bilder va och varannan dag =)
Första veckan och halva andra veckan jobbade jag och sen va jag ledig tors, fre och passade på att  b,la röja i klädkammaren, inte en dag dör tidigt kan jag lova!
Hade tydligen ett golv där inne, där ser man :-)
Tredje veckan drog jag och kärleken upp 1 vecka till Sälen, vi hade hyrt en stuga vid Närsjön.
Så jävla underbar vecka, med fiske varje dag (utan lycka tyvärr), grillning, luftgevärsskytte, alkohol, underbar vacker miljö och en MASSA kärlek!
Vi bodde ca 20 meter från sjön och hade egen båt, öppen spis, två grillplatser och va i princip själva där vi bodde.
Låg stugor runt, men de närmsta va tomma och de andra va långt bort eller skymda av skog.
Vi fiskade i Dalälven och massa andra sjöar, va på Bondens marknad, åt gott och bara njöt av varandra, naturen och god mat och dryck, ett minne för livet kan jag lova mina vänner!
Livia hade det jättebra i stugan med först farmor och sen pappa, hon kom hem glad och pigg och mkt "äldre" än när hon åkte, det går fort när de blir större både mentalt och kroppsligt!
Veckan hemma med kärleken och Livia bestod av en tripp till Bricken, Algot och Åsa för lek och bus, en tur till Eskilstuna Zoo med massa karusellåkning och djurspaning, lek ute i lekparken, bad i plastpoolen med kompisar, fiske och blåbärsplockning vid Malmsjön, en tur till Stendörren med blåbärs och hallonpaj med lilla mormor, mm mm.
En mysig vecka med mina finaste <3 br="br">Veckan efter det så åkte jag, Livia, mamma och syrrorna till en stuga vi hyrt på Öland.
Bra stuga, som låg nära en sjukt underbar strand med knallvit sand!
Under veckan åkte vi och shoppade lite här och var, åkte både till Långe Jan och långe Erik (gick även upp i långe Erik), badade, drog till Ölands djurpark, Solliden, Trollskogen och massa massa annat.
En mkt härlig vecka med mina fina tjejer <3 br="br">Veckan efter det va det "back to reality" för min del, med jobb och vardag, och Livia hade en vecka semester kvar, med sin pappa.
Nu är vi som sagt åter till verkligheten, allihop, och vardagen och helgerna rullar på som vanligt.
Bilder på vår underbara sommar, kommer!! =)
 
Idag va första ggn jag lämnade Livia på Humlan, redan på morgonen, nu är hon ett "humlebarn" på riktigt.
Hon va glad och lycklig på morgonen och vinkade glatt, lika glad va hon när jag hämtade henne och allt hade gått kanon.
Alice fick följa med oss hem och leka idag och tjejerna hade jätteskoj =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar