onsdag 22 augusti 2012

Länge sen sist :-S


De 2 absoluta kärlekarna i mitt liv, mitt allt!

"Vår" farliga mördarhund ;))

Min fina, stora prinsessa <3 br="br">

Premiären på "storcykeln"
Hej igen!
Nu va det ett bra jävla tag sen, närmare bestämt 4 månader, katastrof!
Har inte haft nån lust att blogga, utan har bara njutit av livet med kärleken och dotra.
Och det gör jag ju självklart fortfarande, men nu kände jag att jag måste komma igång och uppdatera omvärlden om dotras alla framsteg och mitt underbara liv =)
Livia va nere i Småland i 3 veckor i somras, 2 med sin farmor och 1 med sin pappa.
Jag trodde det skulle bli jättejobbigt och mådde verkligen skit av ångest och saknad redan innan hon åkte, men tiden gick snabbare än vad jag trott att den skulle, och det gick bra, även om saknaden va stor.
Jag och kärleken jobbade, mös och drog på semester under den tiden (mer om sommaren och semestern kommer nästa gång jag skriver)
Under dessa 3 veckor så slutade hon med välling, med blöja HELT (alltså på natten, då hon redan innan hon åkte va torr på dagen) och har nu mera bara nappis när hon sover.
Mammas tjej kom hem och va så otroligt stor!! :-O
Vällingen va inga problem eftersom hon enbart drack välling när hon va hos mig, inte hos pappa, farmor eller mormor, utan bara när hon va hos mig.
Hon kunde vakna kl 5 på natten å ville ha välling, men nu sover vi alla mkt mkt bätte, inget vaknande på natten alls, förutom om hon drömmer mardröm.
I måndags va hon på dagis för första ggn på 6 veckor, och det gick jättebra, tror hon saknat sina kompisar lite =)
Plus att hon igår och idag varit på Humlan, på "inskolning".
Egentligen är det inte hennes tur rent åldersmässigt att gå upp en avdelning, då de finns de på hennes avdelning som fyller före, men pedagogerna tycker att det är hennes tur rent utvecklingsmässig, och mamma är stolt =)
Hon har blivit så otroligt stor på så kort tid och idag övergav vi trehjulingen och satte på stödhjul på "storcykeln", och det gick galant.
Fick hjälpa henne lite i början då hon med trehjulingen ibland backade för att ta sats, och nu när hon skulle göra det så bromsades cykeln, men efter att jag visat henne och förklarat så gick det som en dans =)
Och snart fyller hon 3 år oxå, jösses va tiden går fort =)
Allt annat i livet är oxå bra, kärleken spirar och jag är lyckligare än någonsin.
Är så tacksam att jag träffat Kenth, är säker på att han är den jag vill leva med livet ut, för ingen, och då menar jag INGEN, har någonsin gjort mig så lycklig som han gör och jag har, med handen på hjärtat, ALDRIG varit så kär som jag är i honom, ordet älska räcker lixom inte till!!!
Längtar som faan efter att vi ska bli sambos på riktigt, vi "bor ju ihop" som det är nu oxå, bara det att han inte är skriven här än och har kvar sakerna i sin lght. (Vi är i hans lght de dagar/nätter jag inte har Livia)
Väntar bara på papper, ett godkännande från styrelsen att han ska få hyra ut sin lght i andrahand, sen är allt klartDå det inte är läge att sälja nu, med tanke på hur det ser ut på bostadsmarknaden, så hyr han ut till å börja med, sen får han sälja när priserna stigit =)
Jobbet går kanon oxå, trivs jättebra och har fått förlängt t,o,m december, hoppas på ännu mer men det visar sig vid nästa läsår.
Nä, bäst att sluta nu, så inlägget inte blir för långt och ni inte orkar läsa hela, men har ni orkat läsa hit så orkar ni det sista oxå:
Lovar att FÖRSÖKA bli bättre på att uppdatera här, och det är nog lättare nu när hösten och mörkret kommer, då man inte är ute lika länge.
Må gott och sköt om er!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar