torsdag 9 februari 2012

Länge sen nu

Nu va det ett bra tag sen, och mkt har hänt.
Jag, Kenth och släkten va uppe på min ena morbrors 50-årsfest här den 21/1, va skitmysigt och jättekul!
Han hade hyrt båten "Borgila", som låg vid Söder Mälarstrand, och det blev en minst sagt toklyckad kväll!
Men så är det ju när man har en släkt som bjuder på sig själv =)
Helgen efter det va min helg med Livia, gubben och Giz kom oxå hit och va med oss.
Livia åkte skridskor, vi tog en pulkafärd till centrum med Linda och Milo, och åt bulle i solen, plus att vi va hemma hos mamma och hälsade på för att sen gå till mormor på middag allihop.
Förra helgen spenderades hemma hos mitt stora hjärta.
Vi mös, kollade på film, va och fikade och firade hans syster som fyllde 40 år på lördagen och sen på kvällen gick jag och gubben till Crocs.
Då han vaknade upp mer död än levande på söndagen så blev det en soffmysardag med mat från grekiska kolgrillen.
Annars har det väl inte hänt så mkt, eller jo jag har ju blivit av med jobbet.
Jag och chefen gick inte ihop, hon tålde inte mig (fast det skulle hon aaaldrig erkänna, och jag tålde inte henne)
Så min sista dag gjorde jag den 2/2 för att sen bara åka och fika och säga hej då den 3/3
Va även på arbetsintervju den 3/3, för en 75%-tjänst på Tom Tits fsk, vilket vore GULD!!
Visst det blir lite mindre klirr i kassan, om det nu någonsin har klirrat i min kassa ;)
men jag får mer tid med min älskade dotter och hon får inte så långa dagar på förskolan.
Testjobbade i mån, 6/2 på ett hemstädföretag, och åkte och städade tillsammans med en annan tjej, hos folk i enhörna, men det funkade inte för kroppen.
Plus att de ringde från Tom Tits fsk och frågade om jag kunde vikariera nåt i veckan.
Jag valde att messa chefen på städbolaget och förklara att min kropp inte palla, och sen ringde jag upp chefen från fsk.
De behövde folk redan på tis, och det är ju ett guldläge för mig att få visa vad jag går för, innan tjänsten tillsätts =)
Och där har jag nu jobbat tis, ons, tors och så ska jag även jobba imorgon.
Snabb uppdatering, men har inte haft ork eller lust att blogga den senaste tiden.
Men ska försöka skärpa mig :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar