lördag 20 oktober 2012

Stolt mamma och lyckad kryssning

En del har hänt sen sist.
Den 7 sept va Livia hos tandl för första ggn.
Hon va skitkaxig när vi va på väg dit, hon skulle gapa å visa tänderna så fint för tandl och allt.
Men när vi kom dit så gömde hon ansiktet och spec munnen, och vägrade.
Efter några minuter gick blygheten över och hon gick fram till tandl som satt vid skrivbordet och gapade så stort =)
Hon fick en VooDoo-docka av tandsköterskan och en tandborste, hon va nöjd och jag va lättad att vi inte behövde beställa en ny tid =)
Stora tjejen har även fyllt 3 år, många va det som kom och grattade henne och massa fina presenter fick hon.
Ett mkt lyckat kalas!!
3-årskontrollen gick som en dans!
Barnmorskan va jätteimpad av Livia, att hon kunde räkna, kunde färgerna, att hon kunde rita ringar och hålla pennan i rätt grepp.
Hon va även mkt imponerad över Livias fina språk, hur klart å tydligt hon pratade (eh... det har hon gjort sen första meningen kom ut hennes mun typ)
Enligt barnmorskan så klarade Livia även 4-årskontrollen när vi va där, genom att rita ringar mm.
Det roligaste va när hon gav en boll till Livia å frågade om hon kunde sparka den...
Hon tittade på tanten som om hon va dum i skallen, Livia har ju vuxit upp med fotboll.
Så dotra laddade ett skott, å tanten som stod ca 1 meter ifrån henne, fick flera rejäla skott på sig :-D
När vi skulle gå så sa hon: "Ja, vi ses om ett år! Ska bli kul å se dig då, då klarar du nog 7 årskontrollen, och det skulle inte förvåna mig om hon kan läsa då oxå" :-D
Behöver jag ens skriva hur STOLT jag va (alltid är) över min lilla tös =)

Jag, Kenth, Livia å Gizmo har nu blivit sambo sen några veckor tillbaka och livet är bättre än någonsin.
Nu har jag båda mina hjärtan under samma tak och jag mår sjukt jävla bra!
Kärleken spirar å allt är på topp <3 br="br">Jag å kärleken va på SwedenRock-kryssning 4-6 oktober, tillsammans med Peter, Rina å Peters bror Andreas, sjukt kul hade vi!
Så jävla härligt å kunna festa och ha kul med kärleken utan massa tjafs, bråk å sura miner (som det alltid varit förut när jag festat med killar jag varit tillsammans med, men inte med Kenth) vi har så sjukt kul tillsammans!!
Vi bodde i en egen hytt och det va riktigt mysigt, för även om vi festade massa så hann vi även få lite egen mystid tillsammans =)
Idag sitter jag sj då kärleken är ute på Berget och festar på 35+ kvällen.
Det va meningen att jag å Livia skulle ha en lång myskväll till runt kl 22, men hon somnade på soffan innan kl 20, men hon är ju inte frisk så jag förstår henne!
Jaja, nu ska jag fortsätta kika på Family Guy tillsammans med Gizmo.
Ha en fin lördagskväll alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar